Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků artefiletiky při práci s dětmi na letním dětském táboře
SLANINOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá využíváním prvků artefiletiky při práci s dětmi na letním dětském táboře. Teoretická část je věnována umělecko-pedagogické disciplíně artefiletika, jejím možnostem využití ve volnočasové pedagogice, základním pojmům spojenými s touto disciplínou, jako je exprese a reflexe, přiblížení historického vývoje, osobnosti pedagoga v artefiletice a náhledu na možnost využití této disciplíny konkrétně na letních táborech. Praktická část obsahuje popis praktického využití výtvarných metod a technik spojenými s prvky artefiletiky, při přímé práci s dětmi na letních dětských táborech. A následné představení metodických listů s aktivitami vhodnými pro realizaci na dětských táborech. Hlavním cílem práce je představit artefiletiku v rámci volnočasové pedagogiky, seznámit se s artefiletikou samotnou a následné využití jejích prvků na letním dětském táboře.
Artefiletické činnosti v mateřské škole
ZVONAŘOVÁ, Jitka
Práce se v teoretická části zabývá jak pojmem artefiletika, jejími metodami, tak jejím spojením s arteterapií. Dále popisuje rozvoj osobnosti předškolního dítěte v jednotlivých oblastech a uvažuje o artefiletice jako o jedné z možností předškolního vzdělávání. V rámci teoretické části jsou vytvořeny tři tématické týdenní bloky, z nichž je jeden týden ověřen v běžné mateřské škole. V závěru je shrnuto pozorování a výsledky, které jsou doplněny rozhovorem s pedagogem věnující se artefiletice právě v předškolním vzdělávání.
Artefiletika v domově pro seniory
Zíková, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout a ověřit soubor aktivit pro seniory metodami artefiletiky. Součástí práce bylo vytvořit aktivizační činnosti zaměřené na posílení sebedůvěry a uvědomění sebe sama za pomoci výtvarného vyjádření. V teoretické části je objasněno terminologické zázemí z oblasti gerontologie, gerontopedagogiky a artefiletiky. Následuje přiblížení obou sociálních zařízení, kde byl projekt uplatněn a ověřen. Obsahem praktické části jsou medailonky klientů, na které byl projekt aplikován. Následuje návrh aktivit, s ohledem na individuální psychické a motorické schopnosti klientů. Dále je zdokumentována samotná aplikace projektu, včetně záznamu průběhu, autoevaluace s návrhy na změny a dílčím vyhodnocením každé aktivity. Na závěr práce je uvedeno celkové vyhodnocení projektu a sebereflexe. Hlavní cíl práce byl naplněn, navržený projekt byl ověřen u dvou skupin seniorů. Dle reakcí klientů se projekt ukázal jako smysluplný. KLÍČOVÁ SLOVA Senior, stáří a stárnutí, aktivizační činnosti, artefiletika, výtvarné umění, reflektivní dialog.
Využití artefiletiky v partnerské komunikaci
Sládková, Zuzana ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomové práci se zabývá artefiletikou se zaměřením na proces komunikace mezi partnery. Artefiletika představuje rozvíjející se disciplínu s celkem stabilním teoretickým zázemím. Avšak problematikou partnerské komunikace s využitím právě artefiletiky se doposud nikdo nezabýval. Prozkoumání této oblasti pokládám za potřebné, neboť partnerské vztahy jsou základem pro budoucí stabilní rodinný systém a jsou také vzorem pro děti - naší budoucí generaci. Za jeden z nejzákladnějších nástrojů pro spokojený vztah považuji právě komunikaci. Cílem této práce je prozkoumat a zanalyzovat procesy podporující komunikaci. Výzkum také ověřuje hypotézu, že artefiletiku lze uplatnit v práci s partnerskými dvojicemi k posilnění vzájemné komunikace. Cílovou skupinou jsou sezdané dvojice s dětmi. Pro splnění cíle je vypracován podrobný projekt, který byl realizován jako kvalitativní výzkum ve formě dvou případových studií. Data jsou získávána pomocí pozorování, rozhovorů a (sebe) reflexe, a jsou následně podrobena analýze. Výsledky jsou ověřené dotazníkem zjišťujícím subjektivní hlediska samotných partnerů. Základní kámen práce tvoří teoretická část, v níž jsou vysvětleny pojmy a procesy artefiletiky i komunikace. Teoretická část se soustřeďuje zvláště na pojmy, které souvisí přímo s praktickou částí (výzkumem). Dále je...
Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi
Počtová, Lenka ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce "Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi" popisuje působení hudby na člověka a souvislosti hudebních a nehudebních oblastí života člověka a světa. Tyto existující souvislosti jsou východiskem pro hledání možností, jak využít působení hudby v pedagogické praxi pro podporu sebepoznání, osobnostního růstu a sociálního rozvoje. Celá práce je členěna do pěti teoretických kapitol a jedné empirické. První kapitola popisuje některé rysy výchovy, které jsou klíčové, chceme-li podpořit rozvoj mladého člověka v autentickou, vnitřně integrovanou a socializovanou osobnost. Prožitek a vlastní zkušenost spolu s reflektivním dialogem jsou hlavními prostředky takto orientovaného výchovného procesu. Dále jsou popsány některé charakteristiky artefiletiky a osobnostní a sociální výchovy, které představují inspiraci pro využití působení hudby a hudebních prožitků ve výchově. Druhá kapitola vymezuje hlavní rysy i hranice vzájemně se prolínajících oborů muzikoterapie, hudební pedagogiky a nového oboru muzikofiletiky. Třetí kapitola se věnuje již samotné hudbě, jejímu původu, charakteristikám, významu i některým vlivům, které přináší do života člověka. Čtvrtá kapitola se zabývá účinky hudby na člověka, jeho fyzický organismus, duševní prožívání i kognitivní...
Využití artefiletiky v partnerské komunikaci
Sládková, Zuzana ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomové práci se zabývá artefiletikou se zaměřením na proces komunikace mezi partnery. Artefiletika představuje rozvíjející se disciplínu s celkem stabilním teoretickým zázemím. Avšak problematikou partnerské komunikace s využitím právě artefiletiky se doposud nikdo nezabýval. Prozkoumání této oblasti pokládám za potřebné, neboť partnerské vztahy jsou základem pro budoucí stabilní rodinný systém a jsou také vzorem pro děti - naší budoucí generaci. Za jeden z nejzákladnějších nástrojů pro spokojený vztah považuji právě komunikaci. Cílem této práce je prozkoumat a zanalyzovat procesy podporující komunikaci. Výzkum také ověřuje hypotézu, že artefiletiku lze uplatnit v práci s partnerskými dvojicemi k posilnění vzájemné komunikace. Cílovou skupinou jsou sezdané dvojice s dětmi. Pro splnění cíle je vypracován podrobný projekt, který byl realizován jako kvalitativní výzkum ve formě dvou případových studií. Data jsou získávána pomocí pozorování, rozhovorů a (sebe) reflexe, a jsou následně podrobena analýze. Výsledky jsou ověřené dotazníkem zjišťujícím subjektivní hlediska samotných partnerů. Základní kámen práce tvoří teoretická část, v níž jsou vysvětleny pojmy a procesy artefiletiky i komunikace. Teoretická část se soustřeďuje zvláště na pojmy, které souvisí přímo s praktickou částí (výzkumem). Dále je...
Artefiletika v praxi heterogenní třídy mateřské školy
NOVOSADOVÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu, nakolik artefiletický přístup ve výtvarných aktivitách dětí 3 6 letých v heterogenní skupině ovlivňuje jejich prosociální rozvoj se zaměřením na rozvoj empatie a partnerské komunikace. V praktické části jsou uvedeny konkrétní artefiletické činnosti, pozorování, rozhovory s dětmi a závěrečná reflexe, při kterých bylo zjištěno, že cíleně prováděné artefiletické činnosti mají kladný vliv na prosociální rozvoj konkrétní heterogenní třídy mateřské školy Klatovy Studentská.
Využití artefiletiky na Střední škole zahradnické
ROHLENOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou, která představuje jednu z možných metod dosahování cílů ve výtvarné práci na Střední škole zahradnické v Litomyšli. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky artefiletiky, které jsou následně využity v druhé, a to hlavní, praktické části. Tato část se zabývá záznamem a výkladem metodické řady na jednotné téma.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.